PHARE 2001 SSG-RZL
Techpal Spółka z o.o. jako członek konsorcjum realizowało w 2004 roku szkolenia w ramach programu PHARE 2001 dla osób bezrobotnych oraz dla pracowników i kadry menedżerskiej małych i średnich firm na terenie województwa warmińsko–mazurskiego.
1. Szkolenia dla osób bezrobotnych i mających trudności na rynku pracy
Podprojekt 1 – Aktywne przedsięwzięcia na rynku pracy, skierowanego do osób długotrwale bezrobotnych, absolwentów, osób niepełnosprawnych, które chcą uzyskać lub poszerzyć kwalifikacje zawodowe, zdobyć określone uprawnienia zawodowe.
- Tematy realizowanych szkoleń zawodowych to m.in.:
- Spawanie podstawowe w osłonie dwutlenku węgla (metoda MAG) i argonu (metoda TIG), spawanie podstawowe gazowe stali niestopowych
- Obsługa urządzeń pilarskich z uprawnieniami kierowcy wózków jezdniowych
- Cukiernik
- Pracownik przetwórstwa mięsnego
- Kursy budowlane (ogólnobudowlane, technolog robót wykończeniowych)
- Profesjonalny pracownik handlowy z obsługą komputerowych programów handlowych, kas fiskalnych, znajomością systemu HACCP i minimum sanitarnym
- Księgowość małych i średnich firm od podstaw
- Specjalista do pozyskiwania i rozliczania środków unijnych z językiem angielskim i obsługą komputera
Beneficjenci korzystali nie tylko z usługi szkoleniowej, ale również z usługi poradnictwa zawodowego przed i po szkoleniu. Indywidualne spotkania z doradcą zawodowym lub psychologiem pozwoliły na określenie własnego profilu zawodowego oraz pomogły w rozpoczęciu aktywnego poszukiwania pracy.
Efektywność zatrudnienia w przypadku niektórych szkoleń sięgnęła 80%
2. Szkolenia dla osób bezrobotnych i zagrożonych bezrobociem, które chcą uruchomić własną działalność gospodarczą
Podprojekt 2 – Promocja przedsiębiorczości
„Szkolenie w zakresie zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej”, obejmujące programem m.in.:
- Podstawy prawne zakładania działalności gospodarczej
- Planowanie kierunku działalności gospodarczej
- Przygotowanie biznes planu
- Marketing
- Podstawy rachunkowości
- Obsługa programów komputerowych w ramach pakietu MS Office, Płatnik, Optima
Beneficjenci podprojektu 2 skorzystali dodatkowo z poradnictwa biznesowego świadczonego m.in. przez ekspertów międzynarodowych. Poradnictwo obejmowało zagadnienia zgłaszane przez beneficjentów, którzy planują prowadzenie własnej firmy, np.:
- Prawo pracy
- Prowadzenie rachunkowości w małej firmie
- Pozyskiwanie środków pomocowych UE
- Minimum sanitarne
- Psychologiczne aspekty zarządzania firmą
- Negocjacje biznesowe
- Profesjonalna obsługa klienta
- Obsługa kas fiskalnych
- Tworzenie biznesplanu
3. Szkolenia dla pracowników małych i średnich przedsiębiorstw, obejmujące 3-dniowe sesje szkoleniowe dla pracowników MSP oraz 6-dniowe sesje szkoleniowe dla kadry menedżerskiej
Podprojekt 3 – Promocja umiejętności adaptacyjnych
Tematyka realizowanych szkoleń to m.in.:
- Wdrażanie systemu HACCP
- Wdrażanie systemu HACCP w firmach producenckich
- Profesjonalna obsługa klienta z elementami języka perswazji
- Europejskie standardy obsługi klienta
- Sposoby pozyskiwania środków pomocowych UE przez MSP – pisanie wniosków i biznesplan
- Elementy rachunkowości zarządczej i controlingu oraz systemu podatkowego w 2004 roku.
Szkolenia prowadzili m.in. eksperci międzynarodowi.